Kjøps- og leveringsbetingelser

Partene

Selger er Padel Red AS, stangevegen 111E, 2321 Hamar, e-post: kundeservice@padelred.no, tlf: 471 51 522, organisasjonsnummer: 927607158, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Priser

Alle våre priser er oppgitt inklusive merverdiavgift. Den summen som er oppgitt i nettbutikken vår er dermed den du betaler. Priser for frakt kan komme i tillegg.

Betalingsmuligheter

Gjennom Klarna Checkout tilbys du ulike betalingsalternativer. Vi har også mulighet for betaling via Vipps.

Leveringstid

Normal leveringstid er ca. 2-5 dager.

Leveringsmetode

Vi sender bestillinger som postpakke med Bring. Vi leverer til adresser i Norge. Levering til Svalbard og Jan Mayen er dessverre ikke mulig. Vi tar ikke økonomisk ansvar for eventuelle forsinkelser som skyldes fraktfirmaet.

Frakt

Fraktkostnaden for bestillingen er 69 kr. Dette skjer automatisk i nettbutikken og fraktkostnaden beregnes i kassen.

Garanti og reklamasjon

Vi i Padel Red er autorisert forhandler for alle varemerkene vi tilbyr for salg. Dermed inngår fullstendige garantier for alle våre produkter. Normal slitasje på en racket dekkes ikke av garantien. Kunden står for eventuelle fraktkostnader i de tilfeller der reklamasjonen ikke blir godkjent. Vi følger forbrukerkjøpsloven, se www.forbrukerradet.no. Har du andre spørsmål om garanti og reklamasjon, kontakt kundeservice: kundeservice@padelred.no eller tlf: 471 51 522

Angrerett

Hos padelred.no har du rett til å angre kjøpet uten å oppgi en grunn innen 30 dager. Du har altså 30 dagers angrefrist fra det du har mottatt varen.Angrefristen utløper 30 dager etter at du har mottatt din vare. For at du skal kunne benytte angreretten innen tidsfristen utløper, holder det med at du gir oss beskjed om at du tenker benytte deg av denne via epost, telefon eller brev. Vi trenger altså ikke ha mottatt varen i retur innen 30 dager, derimot skal du som kjøper returnere varen så snart som mulig etter at du har gitt beskjed om at du kommer til å benytte deg av angreretten.

Hvis du angrer kjøpet i henhold til vilkårene ovenfor, betaler vi tilbake alle innbetalinger som vi har fått fra deg for de varer du ønsker å returnere. Tilbakebetalingen skjer uten unødvendige forsinkelser og uansett senest 14 dager fra og med den dagen vi har mottatt varen i retur. Vi vil benytte samme betalingsmiddel for tilbakebetalingen som du selv har brukt for det innledende kjøpet, om du ikke uttrykkelig har blitt enig med oss om noe annet. Uansett så vil ikke tilbakebetalingen medføre noen utgifter for deg som kjøper.Varer som er spesiallaget etter forbrukerens ønskemål er ekskludert fra angreretten.Verdt å nevne er at du som kjøper selv står for returfrakten om du angrer kjøpet innen 30 dager fra mottatt forsendelse. Du må dermed betale de direkte kostnadene for retur av varen. Kontakter du oss innen returen, sender vi deg en returfraktseddel mot en kostnad av NOK 59 kr.

Rett til å undersøke varen

Du som forbruker har rett til å undersøke varen for å se hvilke egenskaper og funksjoner den har. Dette kan f.eks. handle om å åpne orginalforpakninger med klær og sko for å prøve dem, men du trenger ikke å bruke klærne eller skoene.

Vi anser heller ikke at du trenger å testspille en racket eller ta bort plasten på håndtaket for å undersøke den. Skulle du gjøre dette, eller på annen måte benytte en vare på en måte som ikke er nødvendig og som er kjøpt hos oss, har vi som selger rett til å gjøre en rimelig verdireduksjon. Avhengig av produktet kan verdireduksjonen være betydelig om produktet har vært brukt.

Skadet pakke og uavhentet pakke

Oppdager du skader på pakken, skal du straks gi beskjed om dette til postkontoret eller annen transportør og fylle ut en skademelding. Hent ikke ut en skadet pakke! Oppdager du ikke skaden før du åpner pakken, og skaden er av en slik art at den kan skyldes Postens eller transportfirmaets håndtering, skal du kontakte dem og fylle ut en skademelding. Kan en eventuell tvist med Posten eller transportfirmaet ikke løses, ta kontakt med oss.

Henter du ikke ut en bestilt forsendelse innen den sendes i retur til oss (ca. 1 måned for pakker, ca. 14 dager for brev), fakturerer vi deg 350 kr for vårt arbeide med bestillingen.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Personvernloven

Dine personlige opplysninger vil bli behandlet i henhold til gjeldende bestemmelser i personvernloven.  

Rabattkoder

*Våre rabattkoder gjelder ikke pakkepris eller allerede nedsatte varer.